Strada Lipscani s-a conturat probabil in ultima parte a secolului al XVIII-lea dar importanta sa a crescut abia de pe la 1830-1840, cand viata economica a Ploiestilor va intra pe o panta ascendenta. Asa ca in urma cu aproape 2 secole, pe acea strada se gaseau magazinele lipscanilor de lux cu stofe de calitate (matasuri si stofe scumpe), bogasieri, marchidani (un soi de mercerie), tivizichieri, abagii si, evident, carciumari. Intotdeauna aici se gasea orice, de la fierarie la costume, de la bauturi bahice la lumanari si de la credite la carti.
In prima parte a secolului XIX, strada era pavata cu bolovani de rau, magazinele erau mici – ridicand mana, atingeai tavanul magazinelor – si apele reziduale erau aruncate in mijlocul strazii printre carute si marfurile celorlalte magazine.
Totusi, strada Lipscani a fost una dintre primele care a avut trotuare asfaltate, iar mai apoi toata artera a fost acoperita cu asfalt cald.
Strada era intersectata de Calea Romana, cam in locul unde azi este intrarea in Palatul Administrativ, si de strada Brasoveni (al carei nume vine de la negustorii romani din Brasov) .
Demolarile au afectat strada la sfarsitul perioade interbelice, cand capatul ei din fata Palatului de Justitie (actual de Cultura) a inceput sa sufere modificari. In primii ani ai guvernarii Ceausescu, jumatate de strada este distrusa pentru a se construi Palatul Administrativ. Cladirile de pe Lipscani sunt lasate sa se degradeze, cu toate ca zona este pasaj pietonal. In fine, cutremurul din 1977 a insemnat ocazia cu care regimul comunist a ras de pe suprafata orasului o strada emblematica pentru istoria Ploiestilor.

Strada Lipscani – 1959

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Follow by Email